Uradna stran projekta: http://mathsenjeu.eklablog.com/
YouTube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCQ38aGW6G3hiQW56fSmLRlg/videos
MEDNARODNI PROJEKT Erasmus+: MATEMATIKA SKOZI IGRO
Naša šola bo med šolskimi leti od 2017 do 2020 sodelovala v Erasmus+ KA2 projektu Matematika skozi igro. Sodelujemo z osnovnimi šolami iz Francije (Saint-Marie-aux-Mines), Poljske (Bialystok), Italije (Gambettola), Belgije (Turpange) in Portugalske (Porto).
Cilj projekta je krepitev matematičnih kompetenc, medosebnih, medkulturnih in družbenih kompetenc učencev in učiteljev ter nadgradnji učiteljske prakse. Namen projekta je izdelava in uporaba matematičnih didaktičnih iger pri pouku – tako namiznih kot računalniških, s katerimi učenci gradijo in utrjujejo svoje znanje ter izmenjavi dobre prakse pri poučevanju matematike.
Projekt je razdeljen na šest matematičnih sklopov: števila ter deli celote, obdelava podatkov, aritmetika, logika, geometrija ter merjenje. V času projekta bodo nastale učne priprave, didaktične igre, računalniške igre, poročila … Primeri vsega naštetega bodo ob koncu projekta zbrani v posebni publikaciji, dostopni pa bodo tudi na spletu.
Koordinatorka projekta
Marja Panker
Priprave in navodila za didaktične igre
Didaktične igre za števila in obdelavo podatkov
1razred_games rules_numbers_zajčki na vrtu_1class
1razred_lesson plan_numbers_zajčki na vrtu
1class 1razred_lesson_plan_Animals
3razred_game rules_Data_handling_game
3razred_lesson plan_Data_handling_game
4razred_games rules_Od pola do pola
4razred_lesson plan_Od pola do pola
Didaktične igre za logiko in računanje - november 2020
Didaktične igre za geometijo in merjenje - november 2020
Projektni Youtube kanal
Mednarodni projektni sestanki
Mednarodni projektni sestanek v Italiji - November 2017
Od 20. do 24. novembra 2017 smo se učiteljice Marja Panker, Tina Klopčič Dobrić in Alma Lončar udeležile mednarodnega projektnega sestanka v Italiji, v mestu Gambettola. V projektu sodelujejo šole iz šestih držav: Italije, Francije, Portugalske, Belgije, Poljske in Slovenije.
Gostujoča šola nas je z gostoljubnostjo in odprtostjo zelo lepo sprejela. Razkazali so nam svojo šolo, razložili šolski sistem ter nas navdušili s svojo energijo in sproščenostjo.
Učitelji smo določili potek projekta, datume aktivnosti, sestavili različne vprašalnike in dokumentacijo. Dogovorili smo se o aktivnostih učenja in poučevanja, ki bodo aprila 2018 na Portugalskem. Tam bodo sodelovali tudi učenci in učitelji naše šole.
Veselimo se novih izzivov pri našem poučevanju in prijateljstev, ki jih prinaša mednarodno sodelovanje.
Šolski projektni tim
Mednarodni projektni sestanek v Franciji - oktober 2018
Na sestanku smo evalvirali delo, ki smo ga izvedli v šol. l. 2017/18 ter načrtovali delo v letošnjem šolskem letu. Posvetili smo se spletni strani projekta, kjer zbiramo vse priprave ter navodila za izdelavo matematičnih iger, vtise s projektnih sestankov, mednarodnih gostovanj ter delavnic, ki potekajo na partnerskih šolah.
Slovenske učiteljice pa smo predstavile tudi program gostovanja v Sloveniji, saj bo naša šola gostila tuje učence in učitelje drugi teden v marcu. V tednu gostovanja bodo tuje učiteljice poučevale matematiko, tuji učenci pa bodo obiskali svoje slovenske vrstnike.
V letošnjem šolskem letu bomo didaktične igre namenili temama logika in računske operacije.
Marja Panker
Mednarodni Erasmus+ sestanek Matematika skozi igro v Belgiji - oktober 2019
Na sestanku smo evalvirali delo, ki smo ga izvedli v šol. l. 2018/19 ter načrtovali aktivnosti za letošnje šolske leto. Na spletno stran projekta smo vnesli vse priprave in videoposnetke, ki so nastali v lanskem šolskem letu. Videoposnetke iger pa lahko najdete tudi na Youtubu.
Dogovorili smo se tudi o aktivnostih učenja in poučevanja, ki jih bomo imeli marca 2020 na Poljskem. Tudi pet učencev naše šole se bo udeležilo enotedenskega gostovanja v Bialystoku in se družilo z vrstniki iz naših partnerskih šol.
V četrtek smo imeli pravo tekmovanje v matematičnih didaktičnih igrah, ki so nastali v okviru projekta. Vse učiteljice, ki smo se udeležile sestanka smo tekmovale z učenci 5. in 6. razreda. In kdo so bili zmagovalci? Učenci! Učiteljice smo priznale poraz in čestitale učencem. Zasluženo so dobili čokoladne medalje in odlično belgijsko kosilo – ocvrt belgijski krompirček.
V letošnjem šolskem letu bomo didaktične igre namenili temama geometrija in merske enote.
Marja Panker
Aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja
Erasmus+ – Portugalska - April 2017
Aktivnosti učenja in poučevanja na naši šoli - marec 2019.
GOSTOVANJE ERASMUS+ MATEMATIKA SKOZI IGRO – TOREK, 12. 3.
GOSTOVANJE ERASMUS+ MATEMATIKA SKOZI IGRO – SREDA, 13. 3.
GOSTOVANJE ERASMUS+ MATEMATIKA SKOZI IGRO – ČETRTEK, 14. 3.
GOSTOVANJE ERASMUS+ MATEMATIKA SKOZI IGRO – PETEK, 15. 3.
REFLEKSIJE UČENCEV GOSTITELJEV
Erasmus + projekt Matematika skozi igro se letos nadaljuje preko video konferenc - november 2020
V tednu med 23. in 27. 11. 2020 potekajo v okviru Erasmus+ projekta Matematika skozi igro aktivnosti učenja in poučevanja preko video konferenc. Učenci iz Portugalske, Francije, Belgije in Italije, ki so te dni v šoli, se igrajo matematične didaktične igre. Učiteljice iz partnerskih držav preko video konferenčnega okolja Google Meets predstavljajo igre, ki so jih same osnovale in izdelale. Že spomladi smo si učiteljice izdelane igre poslale po navadni pošti, tako da jih imamo na vseh partnerskih šolah. Naši učenci ter učenci na Poljskem pa se zaradi trenutnih epidemioloških razmer šolajo doma. Naši učiteljici Majda Horvat in Jerneja Bergant Belaj bosta svoji igri za merjenje in geometrijo predstavili v četrtek. Aktivnosti, ki potekajo ta teden bi morali izvesti na partnerski šoli na Poljskem že v marcu. Žal na Poljsko nismo šli, družimo pa se vseeno lahko preko video konferenc!
Marja Panker
ERASMUS + PROJEKT MATEMATIKA SKOZI IGRO SE TA TEDEN ZAKLJUČUJE PREKO VIDEO KONFERENC
V tednu med 23. in 27. 11. 2020 smo v okviru projekta Matematika skozi igro izvedli še zadnje aktivnosti učenja in poučevanja preko video konferenc. Učiteljice iz partnerskih držav so preko video konferenc predstavile igre, ki so jih same osnovale in izdelale. Naši učiteljici Majda Horvat in Jerneja Bergant Belaj sta svoji igri za merjenje in geometrijo predstavili v četrtek, 26. 11. Ob predstavljanju smo jim pomagale učiteljice vključene v projekt. Z nami so se igrali tudi francoski, portugalski in belgijski učenci, ki trenutno hodijo v šolo, pa tudi koordinatorke vseh partnerskih šol.
S tednom aktivnosti, ki smo ga izvedli preko spleta, zaključujemo naš projekt. Vse zbrane igre in videe, ki so nastali v treh letih si lahko ogledate na spletnih straneh:
http://mathsenjeu.eklablog.com/
https://www.youtube.com/channel/UCQ38aGW6G3hiQW56fSmLRlg/videos
Marja Panker
V projektu sodelujemo z drugimi institucijami
Videokonferenca z učenci iz Francije - Marec 2018
Marja Panker
Obisk v Domu upokojencev Vrhnika – maj 2019
Mentorici: Marjeta Belaj in Tatjana Brezak Rus
Erasmus+ projekt Matematika skozi igro poteka tudi v času karantene! – maj 2020
Koordinatorka projekta
Marja Panker
Matematika je zabavna
MATEMATIKA SKOZI IGRO V 1. D RAZREDU
Učenci 1. d razreda so se v četrtek, 22. 11., v podaljšanem bivanju poigrali z matematičnimi didaktičnimi igrami, ki jih je pripravila učiteljica Jerneja Bergant Belaj.
Ob igri tangram so po načrtih sestavljali živali, šteli elemente, primerjali števila in naredili histograme. Skupna igra se jim je zdela prav zabavna, pa še naučili so se veliko, so povedali ob koncu ure.
Marja Panker,
Koordinatorka projekta
Izdelava treh matematičnih didaktičnih iger v 6. razredih - Januar 2018
DIDAKTIČNE IGRE
Dne 7. 10. in 10. 10. 2017 sta na šoli potekala TEHNIŠKA DNEVA za 6. razrede in sicer v okviru PROJEKTA ERAZMUS+ KA2, »MATEMATIKA SKOZI IGRO«.
Izdelovali smo didaktične igre in učne pripomočke.
Izdelali smo tri različne vrste iger:
1. STRATEŠKO LOGIČNO IGRO iz lesa,
2. Učni pripomoček – STOTIČNI DIAGRAM,
3. Sestavljanko iz večkotnikov iz kartona.
Igre in učni pripomoček bomo uporabljali pri pouku.
Delo je potekalo pod mentorstvom učitelja Mirana Štuhca, Franca Divjaka, Majde Horvat in Barbare Kastelic.
Marja Panker
Matematična didaktična igra ZAJČKI NA VRTU v 1. C - Marec 2018
Špela Grdadolnik
Matematične didaktične igre v 2.e razredu - Marec 2018
Marja Panker
MATEMATIKA JE ZABAVNA - Marec 2018
Predstavljamo vam nekaj izmed njih.
ŠTETJE
Učenci na »kosmate« žice natikajo ustrezno število slamic, na papirnate krožnike pa zapenjajo ustrezno število ščipalk. Poleg urjenja štetja in prepoznavanja številk učenci pri tej igri razvijajo tudi sposobnost pincetnega prijema, ki omogoča pravilno držo pisala.
ŠTETJE
Učenci štejejo pike na avtobusu ter s ščipalko označijo njihovo število. Učenci sestavljajo sestavljanko, in sicer prirejajo številki ustrezne dele.
MATEMATIČNI PROBLEMI
Učenci si dobro ogledajo sličico, oblikujejo matematični problem ter ga ustno povedo sošolcem in sošolkam. Njegov številski izraz zapišejo
ŠTEVILSKI IZRAZI
Učenci imajo v jajčnih škatlah zapisane številke od 0 do 9 ter dva kamenčka. Škatlo zaprejo, jo potresejo in odprejo. Številki, na katerih sta kamenčka, uporabijo v številskem izrazu.
ŠTEVILSKI IZRAZI
Učenci se igrajo igro človek, ne jezi se, a brez kocke. Iz kupčka vzamejo številski izraz, ga izračunajo ter se premaknejo za toliko polj naprej.
Špela Grdadolnik
Izdelava matematične didaktične igre v 4. A razredu - Marec 2018
Zapisala: Tina Klopčič Dobrić
Matematična didaktična igra MATEMATIČNA VRTAVKA v 3. razredih - Marec 2018
Iz barvnega šeleshamerja smo izrezali dvanajstkotnike in v vsako dvanajstino zapisali števila do 100 ali do 1000 (število, desetiški zapis ali število z besedo).
Šeleshamer smo plastificirali in izrezali. Učenci 6. razredov so iz lesa izdelali vrtavke, v katere smo vstavili plastificirane dvanajstkotnike.
Učenci tako z vrtenjem vrtavke utrjujejo števila do 100 in 1000, desetiške zapise in zapise števil z besedo, v določeno tabelo na listu papirja.
Iz DAS mase pa so učenci izdelali kroglice, ki jih uporabijo za prikaz števil na lesenem računalu.
Sonja Turšič
Vičkov dan
Vičkov dan - junij 2019
Marja Panker